,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.To prawda, że mistrz sprawdza swych uczniów i że sprawdzająsię wzajemnie mistrzowie Jednak pomysłowość oszustów potrafi wieluz nich wprowadzić w błąd.Najczęstszą przyczyną pomyłek w ustalaniu, czy ktoś jest oświecony, jest niezrozumienie, brak samoświadomości i świadomości rozróżniającej.Przeczytałem kiedyś wypowiedz lamy,uważającego się za oświeconego, który mówił, że jest wolny od wszelkich pragnień, a kilka zdań dalej wymknęło mu się: bardzo tęsknię zażoną".Ot, konsekwencja!63W większości szkół rozwoju duchowego uczniowie mają słusznyzakaz dyskutowania między sobą na temat udzielonych im przez guruinstrukcji.W niektórych szkołach wprowadzono zaostrzenia i zakazanouczniom okazywania ich aktualnego poziomu rozwoju zarówno wobecwspółuczniów, jak i na zewnątrz (wiąże się to ze ślubowaniem i wizualizacjami).Stąd już tylko krok do oszustwa: wystarczy przez wizualizację uruchomić krążenie wokół swego ciała wszystkich myślokształtóww bardzo szybkim tempie, a barwy zlewają się, dając wrażenie białejaury.Jasnowidzowie, widząc taką aurę, są z reguły przekonani, że mają przed sobą osobę bardzo zaawansowaną w rozwoju, uduchowionąi zdrową.Tak zamaskowanego oszusta trudno zdiagnozować i rozpoznać, choć i na to są sposoby.Panuje pogląd, że guru jest tak potężny, iż nie można go zbadać, jeśli nie wyrazi na to zgody.Muszę rozczarować wszystkich, którzy w towierzą: wynik badania zależy tylko od zdolności i umiejętności badacza.Osoba, która uruchomiła u siebie mechanizm wybielania aury, jestnajczęściej przekonana o czystości swego umysłu, gdyż sama nie jestw stanie rozpoznać swoich myśli i emocji, które ją obciążają, uruchamiając się w najmniej odpowiednich okolicznościach.Ponieważ osobataka jest czysta", winę za jej stany emocjonalne i niepowodzenia ponoszą oczywiście inni".Aby uwolnić się od takiego mechanizmu, trzebasię pożegnać z intencjami okłamywania siebie i innych w dobrej wierze,a potem uwolnić się od mechanizmu przyspieszania rotacji swej auryastralnej (czasem za takim mechanizmem kryje się misja kłamcy spełniającego oczekiwania społeczne).W wyniku pojawienia się wielu nieporozumień i oszustw sformułowano pogląd, że oświecić można się dopiero po śmierci (czasem istotnie tak się dzieje).W praktyce bywa jednak, że człowiek żyje w swoimciele długo i szczęśliwie po swym oświeceniu i pracuje dla dobra wszystkich czujących istot.Faktu tego nie mogą zmienić fałszywe nauki, głoszące, że obecnie żyjemy w Kali-judze (czarnym okresie), w którejoświecenie ponoć nie jest możliwe.Drogi do oświeceniaNiezależnie od nazwy, jaką przyjmuje dana szkoła, jej główna nauka należy do jednej z grup:1. Lewej ręki" - wszystkie fałszywe nauki, pociągające za sobąciężkie skutki karmiczne: kłopoty w tworzeniu związków seksualnych i doborze partnerów, otępienie umysłowe, a nawet choroby psychiczne, prześladowania i fałszywe oskarżenia, kalectwo, podatność na praktyki czarnomagiczne, poczucie winy,zastraszenia itp.Najczęściej bezpośrednią przyczyną wejścia na64ścieżkę lewej ręki jest praktykowanie magii wiecznego życia lubzłożenie ślubowania niedopuszczenia do swego oświecenia, dopóki nie doprowadzi się tam innych, i związanie z tym praktykowanie medytacji wymiany", w której uczeń identyfikuje sięze wszystkimi złoczyńcami, by ściągnąć na siebie wszystkie ichwiny.Praktyki lewej ręki uniemożliwiają osiągnięcie oświeceniaprzez kilka lub kilkanaście następnych wcieleń.2.Wyrzeczenia - ich podstawową ideą jest rezygnacja ze światowego życia, z ogłupiającego, rozpraszającego towarzystwa, z negatywnych pragnień, z wszelkich rozpraszających emocji i zajęć,a zajęcie się samorealizacją i przygotowaniem do spotkaniaz Boskością.Do tej grupy należą wstępne praktyki oczyszczaniai uspokajania umysłu." Zdarzają się jednak nauczyciele, którzywymagają od uczniów rezygnacji z seksu (do kastracji włącznie),wyrzeczenia się życia (do samozniszczenia włącznie), zamknięciaw klasztorze lub pustelni.3.Zjednoczenia - ich podstawa to uświadomienie sobie obecnościBoga lub pierwotnie czystej natury.Uczą one otwarcia się naBoga lub na świadomość buddy w kilku etapach.Uczą odłączenia się od ludzi, by połączyć się z Bogiem.Uświadamiają nieod-dzielność człowieka od Boga lub buddy na poziomie umysłu.Wyrabiają świadomość Boga lub stanu Buddy w umyśle adepta.Zcieżki te uczą powierzenia się duchowej inspiracji.4.Transformacji - ugruntowują proces rozpoczęty na poprzedniejścieżce: umożliwiają przemianę umysłu człowieka w umysł doskonałej Boskiej istoty (buddy).Umożliwiają przetworzeniewszelkich negatywności w cechy urzeczywistnienia.Uczą, żeprzeszkody nie istnieją realnie, a są tylko drogowskazami naścieżce, informującymi o ograniczeniach, w jakie umysł jeszczewierzy.Zcieżki te uczą powierzenia się wewnętrznemu, intuicyjnemu Mistrzowi (buddzie) duchowemu.I wreszcie, gdy uczeń uświadomi sobie Boskość i doskonałość swejpierwotnej, czystej natury, wtedy staje się gotów do wejścia na ścieżkę:5.Samowyzwolenia - na której osiąga ostateczne oświecenie, kierowany tylko przez swego wewnętrznego Mistrza, który wyparłjuż z umysłu wszelkie egoistyczne motywacje.Zcieżka samowyzwolenia służy przyzwyczajeniu się do bycia jednością z Bogiem(buddą), do czystej świadomości.W praktyce nie ma szkół, które trzymałyby się tylko jednej ścieżki.W trafieniu na właściwą dla siebie ścieżkę nie ma przypadku: najczęściej decydują związki karmiczne, ale można je zerwać poprzez oczyszczanie intencji wobec własnej i cudzej drogi do oświecenia, oświecenia własnego i innych, a także związków karmicznych.66Proces oświecenia zachodzi w umyśle, więc skuteczne w nim sątylko środki pracy z umysłem - pozostałe stanowią tylko pomoc (nieraz bardzo cenną) [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Archiwum
|