, psd Nr 4 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nie zapomnijmy również o dodaniu danych teleadreso-wych i e-maili osób pełniących poszczególne funkcje (do-Szkic przyszłegosklepu Ityczy to zwłaszcza działu obsługi klienta).Zabieg ten uła-ETinternetowego Iotwi osobom kupującym kontakt z firmą i sprawi, że będzie-dimy mniej anonimowi.Na jednej z podstron warto zamieścić informację o punk-tach sprzedaży bezpośredniej na terenie miasta, woje-wództwa, kraju czy innej jednostki terytorialnej (jeśli takieistnieją).Można to zrobić w postaci rozwijanej listy, wyszu-kiwarki, bądz też grafiki - mapy obrazu.Koniecznie umieśćmy regulamin dokonywania zaku-pów - zmniejszy to ilość niejasnych sytuacji między firmąsierpień/wrzesień 200434 Iigidla kogo?a klientem, ponieważ sfinalizowanie zamówienie będzie Dzięki temu zabiego-możliwe dopiero po zaakceptowaniu naszych zasad.wi klient na podstawie mi-Warto dołączyć stronę pomocy, która zagubionych ni-fotografii może dokonaćklientów  poprowadzi za rękę", najlepiej w postaci okna- wstępnej selekcji i zdecydo-nakładki.wać czy dany produkt jestW naszym sklepie warto dokonać pogrupowania produk- tym którego poszukuje.tów i podzielić je na pewne kategorie.Taki stan rzeczy uła- Alternatywnym rozwiąza-twi klientowi szybki dostęp do poszukiwanych przez niego niem jest zastosowanie tek-informacji - pamiętajmy o zasadzie dwóch kliknięć.Kate- stowej listy towarów, wów-Oknogorie towarów umieszczamy razem z innymi przyciskami czas strona szybciej się ła-subskrypcjinp.u góry strony.duje, zaś po szczegółoweinformacje trzeba kliknąć naodpowiedni odnośnik - dopiero na podstronie otwiera sięzdjęcie towaru.Powiększone zdjęcietowaruOba sposoby prezentacji mają swoje zalety.Pewne jestjedno - warto zamieszczać fotografię produktu, pamiętającPrzykład pogrupowania produktówjednak o udostępnieniu możliwości jej powiększenia - klientMożna zamieścić je również w formie rozwijanego menu lubi znać szczegóły.kaskadowego, a także w podręcznej tabelce z boku strony.Dużym ułatwieniem dla klientów będzie zainstalowanie Podsumujmy teraz, jakie elementy graficzne przydadząwyszukiwarek produktów.się w sklepie internetowym:Warto też zaakcentować obecność promocji lub nowo- - Grafika nagłówkowa,ści w naszym sklepie umieszczając: bannery (w takich - Grafika tabel bocznych,miejscach, żeby nie utrudniały dostępu do informacji po- - Linki (umieszczony każdy osobno lub w postaci listwy),szukiwanych przez klienta), pop-upy (małe, otwierające - Przyciski ułatwiające nawigację,się okienka), preloadery reklamowe - reklamy zajmujące - Przyciski pól formularzy,prawie całą powierzchnię strony, które włączać się będą - Fotografie produktów (ikonki oraz powiększenia),w momencie oczekiwania na pobranie danych.Opcjonalnie:Standardem stało się już umieszczenie informacji o no- - Bannery reklamowe,wościach i promocjach w podręcznych tabelach np.w po- - Ramki do menu kaskadowego,staci listy produktów lub losowo pojawiających się zdjęć to- - Mapa obrazu z punktami sprzedaży bezpośredniej.warów (przy każdym odświeżeniu strony, w to samo miej-sce tabeli wczytywany jest inny produkt).Pamiętajmy, że zbyt duża ilość grafiki znacznie obniżyDla klientów lubiących trzymać rękę na pulsie projektuje- prędkość ładowania strony, może być także dużym utrud-my okienko subskrybcji (najświeższe informacje przesyła- nieniem podczas programowania sklepu.ne będą na adres e-mail zainteresowanej osoby).Mając wykrystalizowany plan działania możemy zabraćNie możemy zapomnieć o przygotowaniu zasadniczej się do pracy - tworzenia poszczególnych elementów gra-strony sklepowej, czyli tej, na której znajdować się będą ficznych.konkretne produkty.Ważne jest żeby miała ona atrakcyjny Zapraszamy zatem do lektury artykułu pt. Sklep interne-wygląd, była prosta i czytelna w użytkowaniu oraz nie łado- towy - zrób i zarabiaj", w którym szczegółowo (krok po kro-wała się zbyt długo.ku) został przedstawiony proces powstawania wyżej wspo-W kwestii ekspozycji towaru często spotyka się wykazy mnianych komponentów."ze zdjęciami.Magdalena Tomczyksierpień/wrzesień 200435 WWWSklep internetowy -40 minzrób i zarabiajMagdalena TomczykfilmW niniejszym tutorialu, na przykła-plikidzie wirtualnej księgami, pokażemyj| jak za pomocą Photoshopa można- '  -" " " " "---" :"  - -- - / ffMkotiyk / Informacjewykonać wszystkie elementy graficz-Wyszukane produktyne, niezbędne do stworzenia funk-cjonalnego sklepu internetowego.Zmierzymy się też z najczęstszymiproblemami projektantów witryn i za-jedyne w swamrocfcaju trasopismo kompiderowepoświęcone projekiEwaniu graffkiwprogramie Adobe Płioteshop.Orafty Zdefiniujwzorek.(Edit>Define Pattern.) - nazywamy go linie.Warstwie linie ustawiamy Krycie (Opacity) na 20% i wypełniamy jąutworzonym przed chwilą wzorkiem - Edycja>Wypetnij (Edit>Filf).sierpień/wrzesień 200436 Elementy nagłówka - kratkaKratkę robimy postępując podobnie, jak podczas tworzenia linii.Nadokumencie o wymiarach 10 na 10 pikseli i przezroczystym tle, zapomocą Ołówka (Pencil Tool) z wartością 1 piksel malujemy dwiebiałe linie - tak jak jest to pokazane na rysunku i zapisujemy ja-ko wzorek.Wracamy do właściwego dokumentu i tworzymy nową warstwęo nazwie kratka, ustawiamy dla niej wartość Krycia na 30% i wypeł-niamy obszar nagłówka wcześniej przygotowanym wzorem.Kolejno usuwamy wybrane fragmenty  okratowanej" powierzchniprzy użyciu gumki o miękkich krawędziach [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anikol.xlx.pl