, Corel DRAW (3) 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. Gruby ślad  używa grubych pociągnięć pędzla do utworzenia wiru. Cienki ślad  używa cienkich pociągnięć pędzla do utworzenia wiru.6 Użyj pokrętła  Dośrodkowo , aby ustalić kierunek centralnych pikseli.7 Użyj pokrętła  Odśrodkowo , aby ustalić kierunek peryferyjnych pikseli.8 Przesuń suwak  Rozmiar , aby ustawić szerokość pociągnięcia.Efekt Wir działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem 48-bitowego RGB,16-bitowego trybu ze skalą szarości, trybu z paletą kolorów i czarno-białego.684 CorelDRAW: Rozdział 11 Aby określić rozmiar lub kierunek pikseli, można także wpisać odpowiedniewartości w polach  Rozmiar ,  Dośrodkowo i  Odśrodkowo.Stosowanie efektu PogodaEfekt Pogoda stosuje na obrazku efekty przypominające działanie zjawiskatmosferycznych, takich jak śnieg, deszcz, mgła czy wiatr.Aby zastosować efekt Pogoda:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Twórcze i wskaż polecenie Pogoda.3 W sekcji  Prognoza wybierz jedną z opcji: Znieg  tworzy efekt śniegu. Deszcz  tworzy efekt deszczu. Mgła  tworzy efekt mgły.4 Przesuń suwak  Rozmiar , aby ustawić rozmiar efektu.5 Przesuń suwak  Siła , aby określić intensywność efektu.6 Ustal kierunek działania efektu używając pokrętła  Kierunek.7 Naciśnij przycisk  Wylosuj , jeśli chcesz, aby piksele były rozmieszczanelosowo.Efekt Pogoda działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem 48-bitowegoRGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości, trybu z paletą kolorówi czarno-białego.Praca z mapami bitowymi 685 Aby określić rozmiar, intensywność, kierunek i losowość efektu, można takżewpisać odpowiednie wartości w polach  Rozmiar ,  Siła ,  Kieruneki  Wylosuj.Stosowanie efektów zniekształcaniaW programie CorelDRAW dostępnych jest dziesięć efektów zniekształcania, którezmieniają wygląd obrazka nie nadając mu głębi.Do efektów zniekształcanianależą:Bloki  rozbija obrazek na fragmenty układanki przypominającej puzzle.Przemieszczenie  zmienia obrazek zgodnie z mapą przemieszczeń.Przesunięcie  przesuwa obrazek zgodnie z określonymi wartościami.Ziarnistość  nadaje obrazkowi  schodkowy wygląd.Marszczenie  zniekształca obrazek dodając fale.Zawirowanie  obraca obrazek według wzoru zawirowania.Kafelkowanie  zmniejsza wymiary obrazka i odtwarza go jako serięidentycznych kafelków w siatce.Zwieża farba  tworzy wrażenie, że na obrazku jest swieża farba.Wir wodny  stosuje do obrazka wzór płynnego zawirowania.Wiatr  rozmywa obrazek w określonym kierunku, tworząc efekt wiejącegoprzez obrazek wiatru.Stosowanie efektu BlokiEfekt Bloki rozbija obrazek na fragmenty układanki przypominającej puzzle.686 CorelDRAW: Rozdział 11 Aby zastosować efekt Bloki:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieBloki.3 W sekcji  Obszary niezdefiniowane wybierz z listy jedną z pozycji: Obrazek oryginalny  wypełnia puste obszary oryginalnym obrazkiem. Dopełnienie obrazka  wypełnia puste obszary negatywem oryginalnegoobrazka.Na przykład kolor niebieski zostaje zamieniony na żółty itp. Czarny  wypełnia puste obszary kolorem czarnym. Biały  wypełnia puste obszary kolorem białym. Inny  wypełnia puste obszary kolorem wybranym za pomocą selektorakolorów.4 Przesuń następujące suwaki, aby ustawić wymiary fragmentów układanki: Szerokość bloku  określa szerokość każdego fragmentu układanki. Wysokość bloku  określa wysokość każdego fragmentu układanki. Maksymalne przesunięcie  ustala odległość pomiędzy fragmentamiukładanki.Efekt Bloki działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem 48-bitowegoRGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Jeśli obrazek zawiera obiekty, które nie są scalone z tłem, należy w okniedokowanym Obiekty włączyć przycisk  Zablokuj przezroczystość obiektu.W przeciwnym razie w oknie dialogowym efektu nie będzie dostępna opcjawypełniania pustych obszarów obrazka.Aby określić wymiary bloków, można także wpisać odpowiednie wartościw polach  Szerokość bloku i  Wysokość bloku.Aby wartości w polach  Szerokość bloku i  Wysokość bloku były identyczne,należy włączyć przycisk blokowania.Puste obszary można wypełnić kolorem wybranym z obrazka za pomocąnarzędzia  Pipeta.Praca z mapami bitowymi 687 Stosowanie efektu PrzemieszczenieEfekt Przemieszczenie analizuje wartość koloru pikseli w dwóch obrazkach,a następnie przemieszcza aktywny obrazek zgodnie z mapą przemieszczeń.Mapaprzemieszczeń to obrazek, który wyznacza sposób, w jaki piksele oryginalnegoobrazka są zmieniane podczas stosowania tego efektu.Wartości z mapyprzemieszczeń pojawiają się na obrazku jako formy, kolory i zniekształcenia.Aby zastosować efekt Przemieszczenie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż poleceniePrzemieszczenie.3 Naciśnij przycisk ładowania.4 Wybierz obrazek mapy bitowej, którego chcesz użyć jako mapę przemieszczeńi naciśnij przycisk  Otwórz.5 W sekcji  Tryb skalowania wybierz jedną z opcji: Sasiadująco  powtarza obrazek mapy przemieszczeń na całym obszarzeoryginalnego obrazka. Rozciągnij i dopasuj  używa pojedynczego obrazka mapy przemieszczeńrozciągniętego na całym obszarze oryginalnego obrazka.6 Z listy  Obszary niezdefiniowane wybierz jedną z pozycji: Powtórz krawędzie  rozciąga krawędzie obrazka, tak że wypełniająodsłoniete obszary. Zawinięcie  wypełnia odsłoniete obszary przeciwległą stroną obrazka.7 Przesuń następujące suwaki, aby określić siłę przemieszczenia: W poziomie  przesuwa obrazek w poziomie od lewej do prawej [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anikol.xlx.pl