,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. Gruby ślad używa grubych pociągnięć pędzla do utworzenia wiru. Cienki ślad używa cienkich pociągnięć pędzla do utworzenia wiru.6 Użyj pokrętła Dośrodkowo , aby ustalić kierunek centralnych pikseli.7 Użyj pokrętła Odśrodkowo , aby ustalić kierunek peryferyjnych pikseli.8 Przesuń suwak Rozmiar , aby ustawić szerokość pociągnięcia.Efekt Wir działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem 48-bitowego RGB,16-bitowego trybu ze skalą szarości, trybu z paletą kolorów i czarno-białego.684 CorelDRAW: Rozdział 11 Aby określić rozmiar lub kierunek pikseli, można także wpisać odpowiedniewartości w polach Rozmiar , Dośrodkowo i Odśrodkowo.Stosowanie efektu PogodaEfekt Pogoda stosuje na obrazku efekty przypominające działanie zjawiskatmosferycznych, takich jak śnieg, deszcz, mgła czy wiatr.Aby zastosować efekt Pogoda:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Twórcze i wskaż polecenie Pogoda.3 W sekcji Prognoza wybierz jedną z opcji: Znieg tworzy efekt śniegu. Deszcz tworzy efekt deszczu. Mgła tworzy efekt mgły.4 Przesuń suwak Rozmiar , aby ustawić rozmiar efektu.5 Przesuń suwak Siła , aby określić intensywność efektu.6 Ustal kierunek działania efektu używając pokrętła Kierunek.7 Naciśnij przycisk Wylosuj , jeśli chcesz, aby piksele były rozmieszczanelosowo.Efekt Pogoda działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem 48-bitowegoRGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości, trybu z paletą kolorówi czarno-białego.Praca z mapami bitowymi 685 Aby określić rozmiar, intensywność, kierunek i losowość efektu, można takżewpisać odpowiednie wartości w polach Rozmiar , Siła , Kieruneki Wylosuj.Stosowanie efektów zniekształcaniaW programie CorelDRAW dostępnych jest dziesięć efektów zniekształcania, którezmieniają wygląd obrazka nie nadając mu głębi.Do efektów zniekształcanianależą:Bloki rozbija obrazek na fragmenty układanki przypominającej puzzle.Przemieszczenie zmienia obrazek zgodnie z mapą przemieszczeń.Przesunięcie przesuwa obrazek zgodnie z określonymi wartościami.Ziarnistość nadaje obrazkowi schodkowy wygląd.Marszczenie zniekształca obrazek dodając fale.Zawirowanie obraca obrazek według wzoru zawirowania.Kafelkowanie zmniejsza wymiary obrazka i odtwarza go jako serięidentycznych kafelków w siatce.Zwieża farba tworzy wrażenie, że na obrazku jest swieża farba.Wir wodny stosuje do obrazka wzór płynnego zawirowania.Wiatr rozmywa obrazek w określonym kierunku, tworząc efekt wiejącegoprzez obrazek wiatru.Stosowanie efektu BlokiEfekt Bloki rozbija obrazek na fragmenty układanki przypominającej puzzle.686 CorelDRAW: Rozdział 11Aby zastosować efekt Bloki:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż polecenieBloki.3 W sekcji Obszary niezdefiniowane wybierz z listy jedną z pozycji: Obrazek oryginalny wypełnia puste obszary oryginalnym obrazkiem. Dopełnienie obrazka wypełnia puste obszary negatywem oryginalnegoobrazka.Na przykład kolor niebieski zostaje zamieniony na żółty itp. Czarny wypełnia puste obszary kolorem czarnym. Biały wypełnia puste obszary kolorem białym. Inny wypełnia puste obszary kolorem wybranym za pomocą selektorakolorów.4 Przesuń następujące suwaki, aby ustawić wymiary fragmentów układanki: Szerokość bloku określa szerokość każdego fragmentu układanki. Wysokość bloku określa wysokość każdego fragmentu układanki. Maksymalne przesunięcie ustala odległość pomiędzy fragmentamiukładanki.Efekt Bloki działa we wszystkich trybach kolorów z wyjątkiem 48-bitowegoRGB, 16-bitowego trybu ze skalą szarości i czarno-białego.Jeśli obrazek zawiera obiekty, które nie są scalone z tłem, należy w okniedokowanym Obiekty włączyć przycisk Zablokuj przezroczystość obiektu.W przeciwnym razie w oknie dialogowym efektu nie będzie dostępna opcjawypełniania pustych obszarów obrazka.Aby określić wymiary bloków, można także wpisać odpowiednie wartościw polach Szerokość bloku i Wysokość bloku.Aby wartości w polach Szerokość bloku i Wysokość bloku były identyczne,należy włączyć przycisk blokowania.Puste obszary można wypełnić kolorem wybranym z obrazka za pomocąnarzędzia Pipeta.Praca z mapami bitowymi 687Stosowanie efektu PrzemieszczenieEfekt Przemieszczenie analizuje wartość koloru pikseli w dwóch obrazkach,a następnie przemieszcza aktywny obrazek zgodnie z mapą przemieszczeń.Mapaprzemieszczeń to obrazek, który wyznacza sposób, w jaki piksele oryginalnegoobrazka są zmieniane podczas stosowania tego efektu.Wartości z mapyprzemieszczeń pojawiają się na obrazku jako formy, kolory i zniekształcenia.Aby zastosować efekt Przemieszczenie:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Zniekształcanie i wskaż poleceniePrzemieszczenie.3 Naciśnij przycisk ładowania.4 Wybierz obrazek mapy bitowej, którego chcesz użyć jako mapę przemieszczeńi naciśnij przycisk Otwórz.5 W sekcji Tryb skalowania wybierz jedną z opcji: Sasiadująco powtarza obrazek mapy przemieszczeń na całym obszarzeoryginalnego obrazka. Rozciągnij i dopasuj używa pojedynczego obrazka mapy przemieszczeńrozciągniętego na całym obszarze oryginalnego obrazka.6 Z listy Obszary niezdefiniowane wybierz jedną z pozycji: Powtórz krawędzie rozciąga krawędzie obrazka, tak że wypełniająodsłoniete obszary. Zawinięcie wypełnia odsłoniete obszary przeciwległą stroną obrazka.7 Przesuń następujące suwaki, aby określić siłę przemieszczenia: W poziomie przesuwa obrazek w poziomie od lewej do prawej [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Archiwum
|