, Anno 1503 Poradnik Gry OnLine 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W tym przypadku będzie chodziło o ich futra.Ja się więcłatwo domyślić ich chatki będzie trzeba zlokalizować na tych wyspach, na których zwierzętafutrzaste mają tendencje się pojawiać.Ja osobiście polecam obszary polarne (niedzwiadki).Oczywiście na upartego można próbować w innych strefach klimatycznych, ale to tu będzie sięmiało szanse na możliwie jak największą wydajność w pozyskiwaniu zdobyczy.Niestety, chatkitraperów muszą być od siebie oddalone tak więc w przypadku małej arktycznej wysepki może dojśćdo tego, że więcej niż dwóch chatek nie postawisz.Dopiero w takich sytuacjach zacznij rozglądaćsię po innych wyspach.W moim przypadku w zupełności sprawił się klimat Northern, na którymmiałem startową kolonię.Nowych nie warto zakładać.Drugie ogniwo tego łańcucha produkcyjnego to dom krawca (Tailor s Shop).W przeciwieństwie dotego z czym miałeś do czynienia wcześniej (także w przypadku Tannery) NIE MUSI on sięznajdować w bezpośrednim otoczeniu chatek traperów ani nawet mieć ich w swoim polu działania.To zaszkodziłoby tylko wynikom przez nie osiąganym.Dom krawca musi się natomiast znajdowaćw bezpośrednim otoczeniu magazynu, tak aby można było pobierać z niego zdobywane futra.Jeśliwięc możesz to postaw go na startowej wyspie.Dostawy odzieży będą niemalże błyskawiczne.Aby Twoi ludzie mogli kupować odzież musisz postawić odpowiedni kramik  Clothing Stand.Pojawia się on jednocześnie z dwoma poprzednimi konstrukcjami.Na szczęście jego postawienienie wymaga większych ilości surowców.Jeden taki obiekt w zupełności wystarczy.Mając postawione wszystkie te budynki możesz zacząć myśleć o zezwoleniu mieszkańcom naawans na kolejny poziom technologiczny.Niestety, przemiana jednej chatki w kupiecką pobieraogromne ilości surowców.Do tego celu wykorzystuje się niemal 10 narzędzi tak więc musiszodpowiednio wcześnie zadbać o to, aby mieć ich zgromadzonych możliwie jak najwięcej.Dziękitemu przemiana przynajmniej części domów odbędzie się  bezboleśnie.Spokojnie czekaj ażwszystkie kolejne domy zmienią swój design na pożądany.Pamiętaj, że im więcej mieszkańcówbędzie zamieszkiwało tą kolonię tym bardziej prowadzenie jej będzie Ci się opłacało :-) Nie musiszsię JESZCZE martwić nowymi konstrukcjami, które się zapewne pojawią w menu budowy.Jeślizaspokoiłeś wszystkie potrzeby mieszkańców (Citizens) to kupcy (Merchants) przez jakiś czas niebędą zbytnio narzekali.Strona: 29 www.gry-online.pl Anno 1503: Setting out for a New World  Poradnik GRY-OnLine18.Wi ę ks z a t awer na, t eat r ; kons t r ukc j e  oz dobneZ pewnością zauważyłeś, że liczba ciekawych budynków po przejściu na poziom Merchantsdrastycznie się skurczyła.Tak naprawdę to powinieneś się zainteresować ulepszeniem tawerny,teatrem oraz magazynowaniem wina.Dodatkowa atrakcja to liczne (ja tak sobie to nazwałem)ozdoby, które przede wszystkim mają służyć poprawieniu nastrojów u Twoich mieszkańców.Twoimnadrzędnym zadaniem powinno być jednak zapewnienie regularnych i BEZPROBLEMOWYCH dostawwszystkich tych dóbr, o których pisałem w poprzednich punktach.Na tym poziomie zaawansowanianawet niewielkie braki mogą spowodować drastyczny spadek zadowolenia kupców a nawet ichdegradację.Prawdopodobnie spotkasz się też z problemem zasięgu budynków publicznych.Możesię okazać tak, że niektóre będziesz musiał dobudować, bo na przykład Twoim kupcom nie będziesię chciało do nich maszerować.Prawdopodobnie nie ominie Cię też konieczność postawieniadrugiego rzędu straganów.Tym najlepiej jest zająć się już teraz.Dopiero gdy będziesz miał tęczynność za sobą skup się na nowych budynkach publicznych.Większa tawerna nie zastępuje tej, którą już masz a jedynie ją uzupełnia.Nie burz więc tejpierwszej a nową postaw gdzieś obok.Nie radziłbym jednak konstruować jej tuż obok, postaraj sięaby swym zasięgiem obejmowała te domy, do których pierwsza (mała) tawerna ledwo docierała.Jeśli masz wystarczająco dużo gotówki, surowców oraz przestrzeni możesz ewentualnie zastanowićsię nad zastąpieniem tej wcześniejszej jej większym odpowiednikiem.Nie jest to jednak absolutniekonieczne.Teatr jest kolejnym budynkiem, który służy wyłącznie zwiększaniu zadowolenia wśród mieszkańcówTwojej kolonii.Niestety, z racji tego, iż jest on drogi zarówno w postawieniu (ogromna ilośćpotrzebnych surowców do produkcji) jak i utrzymaniu musisz się porządnie zastanowić czy aby napewno go potrzebujesz.Zauważ, że kupcy się go nie domagają.Decyzja należy do Ciebie.Ja mimowszystko postawiłem teatr, jeden taki obiekt w zupełności powinien wystarczyć.Mniej więcej od tego momentu będziesz miał do dyspozycji cały szereg konstrukcji pełniącychniejako rolę ozdób mających jedynie umilić życie tutejszym mieszkańcom.Podobnie jak wprzypadku teatru, ich konstruowanie nie jest konieczne, ale często inwestycja ta się opłaci,szczególnie wtedy gdy masz minimalne braki w dostawach towarów a nie chcesz tracić poparciaspołecznego.Przede wszystkim powinieneś zainteresować się:1] Flower Bed  altanka; zajmuje tylko cztery pola; możesz skonstruować cztery i sformować znich kwadrat a całość otoczyć na przykład żywopłotem (Ornamental Hedge)2] Grand Bridge  jeśli Twoja kolonia jest poprzecinana licznymi rzekami to powinieneś się naniego zdecydować3] Pavilion  inwestycja ta opłaci się w przyszłości gdy zajmiesz się arystokratami, jeśli chceszmożesz już teraz postawić 2-3 takie obiekty; otocz je czymś ładnymDodatkowo powinieneś przeznaczyć trochę cegieł na wybrukowanie częściej uczęszczanych uliczek.W przeciwieństwie do  Anno 1602 takie działanie nie powoduje zwiększenia prędkości przypływutowarów (tzn.przyśpieszenia osób odpowiedzialnych za przenoszenie towarów).Jeśli chceszmożesz też zająć się projektowaniem targowisk, na których pózniej umieszcza się dostępnekramiki.To wszystko zależy już jednak od Twojej inwencji i chęci działania.Strona: 30 www.gry-online.pl Anno 1503: Setting out for a New World  Poradnik GRY-OnLine19.Gr omadz eni e wi na; kopal ni e z ł ot a or az kl ej not ówZanim zajmiemy się sprawami arystokratów pora jeszcze na opisanie kilku ostatnich budynkówbezpośrednio związanych z kupcami.Zacznijmy od wina.WINNICE potrzebne są w pierwszej kolejności.Wyglądają oraz działają na podobnej zasadzie cokażda inna plantacja.Tradycyjnie już stawiasz je na obszarach zapewniających maksymalnąwydajność zbiorów (pełen pasek), nie zakłóconych żadnymi przeszkodami.Kolejne winniceukładasz w rzędach.W jednym może się znalezć 4-5 takich obiektów.Niestety, winogrona sąbardzo  wybredne i rosną nie tylko w wybranych strefach klimatycznych, ale i na określonychwyspach.Dobrze jest więc uprzednio sprawdzić jak przedstawia się ta kwestia (pasek z ikonkami udołu ekranu, obowiązkowo musi być zapełniony do maksimum).Winnice mogą pojawiać się wtrzech strefach klimatycznych: Northern, Prairie oraz Steppes.Niestety, strefa północna zupełniesię tu nie sprawdza.Pozornie wszystko wygląda w porządku.Szybko się jednak okazuje, żewinogrona rosną w małych ilościach a na tym całym interesie tylko tracisz (utrzymanie budynkówkosztuje).Radziłbym więc konstruować je na preriach lub stepach [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anikol.xlx.pl