, Marketing w Internecie 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zdecydowawszy się już na dane rozwiązanie przystąpić trzeba do ustalenia zasad własnegoprogramu.Przede wszystkim chodzi tu o wyznaczenie wypłacanych prowizji.Sytuację rynkowąnajlepiej sprawdzić w katalogach programów partnerskich i na tej podstawie zaoferować odpowiednią wysokość wypłacanej prowizji.Nie ma jednoznacznych reguł.Wszystko zależy, czyoferujemy produkt, czy usługi oraz na jaką prowizję można sobie pozwolić.Oczywiste jest, że imona wyższa tym większe szanse mamy, że program rozwinie się i zdobędziemy wieluwspółpracowników.Na rynku Ameryki Północnej marketing afiliacyjny został zdominowany przez pięć głównychsieci:" ClickTrade," Commission Junction," Dynamic Trade," Be Free," LinkShare.Poniższa tabela przedstawia porównanie cech powyższych sieci.Tabela 13.Cechy głównych sieci afiliacyjnych.MS bCentral Commission DynamicBe Free LinkShareClickTrade junction Trade795 $ - 1szy 5000 $ - 1szyrok + każdy rok + każdykoszt wstępny 0 1000$ 5000$następny następny595 $ 1000 $prowizja od prowizjilub od obrotów 2-3% 2-3%uzyskiwanych dzięki 30% 20% 25% wartości wartościprogramowi sprzedaży sprzedażypartnerskiemuminimalny depozytna przeznaczony na $500 250$ bd bd bdwypłacanierok założenia 1997 1999 1999 1996 199835 000 -liczba partnerów 120 000 250 000 190 000 bd40 000liczba sprzedawców 7000 440-580 36 258 450 początkowo początkowowyłączność bd nie bdtak takzródło: opracowanie własne na podstawie danych z Marca 2001.W Polsce jak dotychczas nie rozpoczęto jeszcze tej działalności.Wynika to z znikomej liczbyistniejących programów partnerskich.Ich liczba jednak rośnie bardzo szybko i wkrótce możeokazać się, że staniemy przed wyborem jednego z nowych dostawców tego typu usług.Skorzystajmy z doświadczeń rynku amerykańskiego i nie popełniajmy tych samych błędów jakietam popełniono.Sposoby promocji programów asocjacyjnych.Niezależnie od tego, czy program prowadzimy sami, czy zatrudniamy do tego sieć afiliacyjnąkluczowym czynnikiem sukcesu jest znalezienie wystarczającej ilości współpracujących stron.Wtym celu należy przeprowadzić skuteczną kampanię promującą program.Oczywiście w przypadkukorzystania z usług sieci należy tego wymagać od niej, ale dodatkowe działania też mogą być sięopłacalne.Jak zatem najlepiej znalezć chętnych do współpracy, jak ich szukać, gdzie, a przedewszystkim kogo szukać? Nie starajmy się zwabić jak największej ilości żadnych pieniędzyposiadaczy witryn.Zamiast tego wybierzmy grupę najbardziej odpowiednich i odpowiedzialnychosób, z którymi będziemy współpracowali przez dłuższy okres.Zakładając program partnerskimamy do czynienia z różnymi rodzajami współpracowników.Wśród nich zawsze znajdzie siękilku wybitnie aktywnych, trochę więcej aktywnych i grupa mniej aktywnych lub praktycznienieaktywnych współpracowników.Prawdopodobnie sprawdzi się tutaj stara marketingowa zasada20/80 oznaczająca, że 80 % obrotów zawdzięczamy działalności 20% stowarzyszonych stron.Mając możliwość skontaktowania się z tymi najlepszymi możemy zaoferować im specjalne zasadywspółpracy, zachęcić do trwałej współpracy.Są oni bowiem najcenniejszym zasobem programupartnerskiego.Początkowo jednak głównym celem jest zdobycie współpracowników.Najskuteczniejsze metody jakie wykorzystuje się w tym celu to:" katalogi programów partnerskich," własna strona internetowa oraz reklama e-mail," strony poświęcone zarabianiu w Internecie.Katalogi programów partnerskich to zdecydowanie najlepszy sposób promocji.Odwiedzają jeInternauci poszukujący możliwość uzyskania dodatkowego dochodu ze swoich stron.Katalogi teprzedstawiają programy w różnych kategoriach tak, aby webmasterzy mogli szybko odnalezćwłaściwy program dla siebie.Posiadają opcje filtrowania programów typu pay-per-click, pay-per-lead lub pay-per-sale.Często także katalogi te wzbogacone są o cenne informacje na tematprogramów partnerskich lub też przedstawiają ranking najlepszych programów wybranych przezodwiedzających katalog.Istnieją także katalogi katalogów programów partnerskich, czyli miejsca,które interesują zarówno sprzedawców jak i webmasterów.Od takiego miejsca możemy zacząćposzukiwania miejsc promocji programu.Wchodząc do katalogu mamy możliwość dodaniawłasnego programu.Katalogi te zawierają informacje o charakterze sprzedawanego produktu,typie programu (pay-per-click itd.), prowizjach, oraz zawierają ocenę programu.Niektóre katalogi programów partnerskich oferują także różnego rodzaju usługi promocyjne.Może to być reklama e-mailowa wysyłana do osób zainteresowanych współpracą lub banery umieszczane w tychżekatalogach oraz na stronach poświęconych zarabianiu w Internecie.Istnieją także systemymasowego rejestrowania programów partnerskich w katalogach.Po wpisaniu jednokrotnie danychna temat programu partnerskiego zostaje on automatycznie zarejestrowany we wszystkich znanychtemu systemowi katalogach programów partnerskich.Reklama programu partnerskiego na własnej stronie internetowej jest też skutecznymrozwiązaniem.Szczególnie w polskich warunkach gdzie katalogi programów partnerskichpraktycznie jeszcze nie istnieją to rozwiązanie może przynieść wielu współpracowników jeżelizarejestrujemy odpowiednio tę stronę w wyszukiwarkach.Rozsądniej wydaję się jak na raziestosować optymalizację strony do haseł związanych z zarabianiem w Internecie ponieważ niekorzysta się jeszcze tak często z określenia  programy partnerskie.Kolejny sposób to ogłaszanie informacji o programie na stronach poświęconych zarabianiuw Internecie.Ich właściciele z pewnością z przyjemnością umieszcza łącze do naszej stronyi zamieszczą krótki opis programu.Rozwiązanie to jest szczególnie dobre w Polsce, gdyż istniejetakich stron znacznie więcej niż katalogów programów partnerskich i cieszą się ogromnąpopularnością.Zauważmy jaki wpływa na ranking w wyszukiwarkach założenie programu partnerskiego.Opisane wcześniej techniki rozwoju połączeń dokładnie sprawdzają się w programachpartnerskich.Współpracujące w programie strony to nie pierwsze, lepsze strony.Są to stronypoświęcone tej samej tematyce.W ramach programu partnerskiego otrzymujemy łącze praktycznieza darmo, ponieważ płaci się tylko za osiągnięte wyniki.Korzyści z programu partnerskiego sązatem dużo większe, niż się to wydaję na początku.Aby jeszcze bardziej podwyższyć rankingmożemy postarać się pomóc tym stronom znalezć się w czołówce rankingu wyszukiwarki.Wtedyuzyskamy większą wartość współczynnika link popularity ponieważ połączenia, które prowadządo naszej strony będą silniejsze (zajmą dobre miejsca w rankingu wyszukiwarek dla tych samychsłów kluczowych, które promujemy).Jeszcze jedna metodę jaką warto poznać stanowi reklama za pomocą e-mail, newsletter oraz grupdyskusyjnych.Posiadając własny newsletter mamy możliwość zareklamowania w nim programupartnerskiego, możemy także zaproponować innemu posiadaczowi newsletter wymianę reklam.Wzamian za promocję naszego programu w jego newsletter my zaoferujemy promocje jego produktuw naszym.Prowadzone są też różne spotkania i seminaria online dla uczestników programówpartnerskich.Jest to doskonałe miejsce, aby zaprezentować się i zdobyć współpracowników [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anikol.xlx.pl