, adobe.photoshop.7.pl.podręcznik.uzytkownika.[osloskop.net] 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
." Dotychczasowe dokumenty z tagami profili innymi niżbieżąca przestrzeńrobocza stają się dokumentami bez tagów." Dotychczasowe dokumenty z tagami wskazującymi na profil aktualnejprzestrzeni roboczej zachowują swoje tagi." Wartości liczbowe danych kolorowych, które zaimportowano do tegosamego trybu koloru, są zachowywane." Kolory danych importowanych do innego trybu koloru są konwertowanena przestrzeń kolorów dokumentu docelowego.Zachowaj osadzone " Nowe dokumenty otrzymują tagi profilu aktualnej przestrzeni roboczej.profile" Dotychczasowe dokumenty z tagami profili innymi niżbieżąca przestrzeńrobocza zachowują tagi oryginalnego, osadzonego profilu." Dotychczasowe dokumenty bez tagów używają aktualnej przestrzeniroboczej do edycji, ale pozostają bez tagów." Wartości danych kolorowych importowanych w tym samym trybie kolorupomiędzy dokumentami, z których jeden nie jest zarządzany kolorem, lub zdokumentu CMYK do dokumentu CMYK zostają zachowane." We wszystkich innych przypadkach importu kolory są konwertowane naprzestrzeń koloru danego dokumentu.Konwertuj na prze- " Nowe dokumenty otrzymują tagi z profilem bieżącej przestrzeni roboczej.strzeń roboczą" Dotychczasowe dokumenty z tagami innego profilu, niżbieżąca prze-strzeń robocza, są konwertowane na dokumenty z tagami profilu prze-strzeni roboczej." Dotychczasowe dokumenty bez tagów uż ącej przestrzeni robo-ywają bieżczej dla edycji, ale pozostają bez tagów." Wartości kolorów dla kolorowych danych importowanych w tym samymtrybie koloru pomiędzy dokumentami, z których jeden nie jest zarządzanykolorem, zostają zachowane." We wszystkich innych przypadkach importu kolory są konwertowane naprzestrzeń koloru danego dokumentu.Zmiana zaawansowanych ustawień zarządzania koloremPo wybraniu opcji Tryb zaawansowany, w górnej części okna Ustawienia dokumentu, naekranie są wyświetlane dalsze opcje zmiany ustawień zarządzania kolorem.Określanie mechanizmu zarządzania koloremMechanizm zarządzania kolorem wyznacza system i konkretną metodę konwersji kolorówz jednej przestrzeni kolorów do innej.Informacje na temat wybranego mechanizmumożna uzyskać w obszarze Opis okna dialogowego Ustawienia koloru.(Patrz  Konfiguro-wanie zarządzania kolorem na stronie 118.)Korzystanie z Pomocy| Spis treści| Skorowidz Wstecz 119 Pomoc Tworzenie trwałego koloru (Photoshop)Korzystanie z Pomocy| Spis treści| Skorowidz Wstecz 120Określanie celu renderinguPrzekonwertowanie kolorów wymaga zwykle ich dopasowania do docelowej przestrzenikolorów.W zależności od metody konwersji kolory zródłowe są dopasowywane inaczej.Naprzykład kolory mieszczące się w docelowej przestrzeni kolorów mogą pozostać niezmienione lub mogą zostać dopasowane, tak by nie zmienił się pierwotny zakres ichwzajemnych relacji wizualnych.Różne metody konwersji nazywa się celami renderingu.Nazwa ta oddaje fakt, ż ą innym celom, tj.są ukierunkowane nae poszczególne metody służkonkretne zastosowania tworzonej grafiki.Uwaga: Wynik wyboru konkretnego celu renderingu zależy od graficznej zawartościdokumentu oraz profili określających przestrzenie kolorów.Niektóre profile zapewniajątakie same wyniki mimo określenia róż nice między celaminych celów renderingu.Różrenderingu ujawniają się po wydrukowaniu dokumentu lub po przekonwertowaniu go doinnej przestrzeni kolorów.Są dostępne następujące cele renderingu.WizualnyW programach Adobe PageMaker i Illustrator 8 cel ten nosi nazwę  Obrazek (Image).Metoda ta pozwala zachować takie relacje między kolorami, które są związane zesposobem ich postrzegania przez człowieka.Same wartości kolorów mogą ulec zmianie.Metoda ta sprawdza się najlepiej w przypadku fotografii.NasycenieW programach Adobe PageMaker i Illustrator 8 cel ten nosi nazwę  Grafika (Graphics).Metoda ta powoduje utworzenie żywych kolorów, często kosztem ich dokładnegoodtworzenia.Przestrzeń zródłowa jest dopasowywana do docelowej w ten sposób, żezostają zachowane względne nasycenia kolorów, a nie ich odcienie.Z uwagi na to przymniejszej przestrzeni docelowej barwy mogą ulec przesunięciu.Metoda ta jestprzeznaczona do zastosowań biznesowych, gdzie mniej ważne są dokładne związki międzykolorami, a bardziej liczy się intensywność barw.Względny kolorymetrycznyMetoda ta jest niemal identyczna z metodą o nazwie  Absolutna kolorymetryczna.Zachodzi jednak ważna różnica: w tej pierwszej są porównywane ze sobą punkty bielizródłowej i docelowej przestrzeni kolorów, po czym następuje odpowiednie przesunięciekolorów.Metodę tę stosuje się często do fotografii.Choć tradycyjnie do fotografii używasię wizualnego celu renderingu, to cel Względny kolorymetryczny  z zaznaczoną opcjąUżyj kompensacji punktu czerni (w oknie dialogowym Ustawienia koloru) sprawdza sięlepiej, gdy trzeba zachować relacje między kolorami i nie można zrezygnować z ichprecyzji.Metoda ta jest domyślnym celem renderingu wielu gotowych konfiguracji, któresą dostępne w menu Ustawienia okna dialogowego Ustawienia koloru.Absolutny kolorymetrycznyKolory mieszczące się w docelowej przestrzeni kolorów pozostają bez zmian.Metoda tapozwala zachować dokładność kolorów, często kosztem zniekształcenia relacji międzynimi [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anikol.xlx.pl