, Corel DRAW (2) 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Najlepiej jest to zrobić tuż przed samymdrukowaniem, kiedy cały rysunek jest już gotowy.Aby zapisać wielkość elementu głębi z dokumentem:1 Wykonaj czynności 1 i 2 z powyższej procedury.2 Zaznacz pole wyboru  Zapisz wielkość elementu głębi z dokumentem.Rozdzielanie głębi wektorowychMożna oddzielić części składowe głębi wektorowej, co umożliwia ich zaznaczaniei edytowanie.Więcej informacji na ten temat można znalezć w sekcji Zaznaczanie głębi wektorowych na stronie 511.516 CorelDRAW: Rozdział 10 Aby rozdzielić głębię wektorową:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Rozmieszczenie wybierz polecenie Oddziel.Czyszczenie głębi wektorowychMożna usunąć powierzchnie pogłębione z obiektu sterującego.Aby wyczyścić głębię wektorową:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Efekty wybierz polecenie Wyczyść głębię.Można również nacisnąć przycisk  Wyczyść głębię na pasku właściwości.Wypełnianie głębi wektorowychMożna zastosować wybrane wypełnienie do całej głębi wektorowej, do jejpowierzchni pogłębionych lub do powierzchni fazowanych.Można korzystaćz wypełnień jednolitych, tonalnych, deseni dwu- i wielokolorowych, a takżewypełnień teksturami i mapami bitowymi.Dodatkowo można zastosować bieżące wypełnienie obiektu sterującego dowszystkich powierzchni pogłębionych.Wypełnieniem tym można pokryć każdąpowierzchnię z osobna, albo nałożyć je w taki sposób, aby pokryło cały obiekt beznaruszenia deseniu lub tekstury wypełnienia.Stosowanie wypełnień do powierzchni pogłębionych i fazowanychDo powierzchni pogłębionych można zastosować bieżące wypełnienie obiektusterującego.Można je nałożyć w taki sposób, aby zajęło całą głębię, bez żadnychprzerw czy łączeń.Wypełnienie głębi (lub inne wypełnienie) można równieżzastosować do powierzchni fazowanych.Tworzenie efektów specjalnych 517 Zgodnie z ruchemwskazówek zegara, odlewego górnego rogu:stosowanie wypełnieniaobiektu, stosowaniewypełnienia dowszystkich płaszczyzngłębi łącznie,stosowanie innegowypełnienia lubwypełnienia głębi dopowierzchnifazowanych.Aby zastosować wypełnienie obiektu sterującego do powierzchni pogłębionych:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Naciśnij przycisk  Kolor na pasku właściwości.3 Włącz przycisk  Wypełnienie obiektu.Przycisk jest włączony, jeżeli został wciśnięty.Aby wypełnić wszystkie płaszczyzny głębi łącznie:1 Wykonaj wszystkie czynności z poprzedniej procedury.2 Zaznacz pole wyboru  Jak na płaszczyznie.Aby zastosować wypełnienie głębi do powierzchni fazowanych:1 Wykonaj wszystkie czynności z procedury  Aby zastosować wypełnienieobiektu sterującego do powierzchni pogłębionych.2 Włącz przycisk  Użyj dla fazy koloru wypełnienia głębi.Przycisk jest włączony, jeżeli został wciśnięty.Aby zastosować inne wypełnienie do powierzchni fazowanych:1 Wykonaj wszystkie czynności z procedury  Aby zastosować wypełnienieobiektu sterującego do powierzchni pogłębionych.2 Wyłącz przycisk  Użyj dla fazy koloru wypełnienia głębi.Przycisk jest wyłączony, gdy nie jest wciśnięty.3 Otwórz selektor  Kolor fazy i kliknij wybrany kolor.518 CorelDRAW: Rozdział 10 Stosowanie wypełnień jednolitych do powierzchni pogłębionych i fazowanychDo powierzchni pogłębionych i fazowanych wybranego obiektu można zastosowaćwypełnienie kolorem jednolitym, nie naruszając przy tym koloru obiektusterującego.Do obiektów fazowanych można także zastosować wypełnieniepowierzchni pogłębionych.Od lewego górnegorogu: głębiaz wypełnieniemjednolitym, fazaz wypełnieniem głębi,faza z innymwypełnieniemjednolitym.Aby zastosować wypełnienie kolorem jednolitym do powierzchni pogłębionych:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Naciśnij przycisk  Kolor na pasku właściwości.3 Naciśnij przycisk  Użyj koloru jednolitego.4 Otwórz selektor kolorów, a następnie kliknij wybrany kolor.Aby zastosować wypełnienie głębi do powierzchni fazowanych:1 Wykonaj czynności od 1 do 3 z poprzedniej procedury.2 Włącz przycisk  Użyj dla fazy koloru wypełnienia głębi.Przycisk jest włączony, jeżeli został wciśnięty.Aby zastosować inne wypełnienie jednolite do powierzchni fazowanych:1 Wykonaj czynności od 1 do 3 z procedury  Aby zastosować wypełnieniekolorem jednolitym do powierzchni pogłębionych.2 Wyłącz przycisk  Użyj dla fazy koloru wypełnienia głębi.Przycisk jest wyłączony, gdy nie jest wciśnięty.3 Otwórz selektor  Kolor fazy i kliknij wybrany kolor.Tworzenie efektów specjalnych 519 Stosowanie wypełnień tonalnych do powierzchni pogłębionych i fazowanychDo powierzchni pogłębionych i fazowanych wybranego obiektu można zastosowaćwypełnienie tonalne  zmieniające się płynnie od jednego koloru do drugiego nie naruszając przy tym obiektu sterującego.Do powierzchni fazowanychwybranego obiektu można także zastosować wypełnienie jednolite.Od lewego górnegorogu: obiekt fazowanyz wypełnieniemtonalnym, powierzchniefazowanez wypełnieniemtonalnym i powierzchniepogłębionez wypełnieniemjednolitym, powierzchniefazowane i pogłębionez wypełnieniemtonalnym.Aby zastosować wypełnienie tonalne do powierzchni pogłębionychi fazowanych:1 Zaznacz głębię za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Naciśnij przycisk  Kolor na pasku właściwości.3 Naciśnij przycisk  Użyj cieniowania.Przycisk jest włączony, jeżeli został wciśnięty.4 Kliknij selektor  Początkowy kolor cieniowania i wybierz początkowy kolorwypełnienia tonalnego.5 Włącz przycisk  Użyj dla fazy koloru wypełnienia głębi na pasku właściwości.Przycisk jest włączony, jeżeli został wciśnięty.6 Kliknij selektor  Końcowy kolor cieniowania i wybierz końcowy kolorwypełnienia tonalnego.Aby zastosować wypełnienie tonalne do powierzchni fazowanych obiektu:1 Wykonaj wszystkie czynności z poprzedniej procedury.2 Wyłącz przycisk  Użyj dla fazy koloru wypełnienia głębi.Przycisk jest wyłączony, gdy nie jest wciśnięty.520 CorelDRAW: Rozdział 10 Aby zastosować wypełnienie jednolite do powierzchni fazowanych obiektu:1 Wykonaj wszystkie czynności z procedury  Aby zastosować wypełnienietonalne do powierzchni pogłębionych i fazowanych.2 Otwórz selektor  Kolor fazy i kliknij wybrany kolor.Oświetlanie głębi wektorowychyródła światła uwydatniają zarówno efekt trójwymiarowości, otrzymany dziękiutworzeniu głębi wektorowej, jak i efekt zastosowanego wypełnienia.Oświetlenieotrzymuje się przez utworzenie i zastosowanie symulowanych zródeł światłabiałego.Można używać do trzech różnych zródeł światła o różnej intensywnościskierowanych na obiekt z dowolnego kierunku.Można określić ilość światła promieniującego z zaznaczonego zródła światła(intensywność).Używanie kilku zródeł światła o dużej intensywności powoduje naprzykład, że powierzchnie pogłębione mają bardzo jasny kolor.yródła światła zawsze świecą bezpośrednio na obiekt sterujący i w mniejszymstopniu wpływają na jego powierzchnie pogłębione.Dlatego jeśli obiekt sterującyjest częściowo zakryty, na przykład z powodu obrócenia, zmiana kierunku zródłaświatła lub intensywności może nie być dobrze widoczna [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anikol.xlx.pl